CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, September 09, 2009

iskandar journal

Hari ni aku bangun lewat juga untuk bersahur. Malas sebenarnya nak bangun sahur hari ni. Nak tak nak bangun jugalah. Pagi ni aku sahur dengan nasi goreng and puyuh goreng berempah serta murtabak. Benda ni semua aku beli sekali masa pi shopping kat pasar ramadhan semalam. Kenyang makan masa berbuka masih tak hilang, ni kena sumbat makanan sahur pulak. Lantak ajelah.

Hari ni aku bersemangatlah nak pi kerja awal. Lepas sahur dah tak baring-baring, takut terlajak. Jalan punyalah sesak teruk hari ni. Apa hal entahlah. Tak pernah jalan tu dilencongkan tetiba jadi sesak yang teramat. Nak kata ada kemalangan tak nampak pun, nak kata Ops Sikap pun rasanya belum mula lagi sekarang, nak kata ada dinasour mengamuk tak juga, nak kata Siti Nurhaliza menyanyi tengah jalan pun tak juga. Last-last 1jam 45minit aku terperangkap. Nak maki pun, sesungguhnya aku sedang berpuasa. Sabar ajelah.
Dah sampai tempat kerja keadaan tenang aje. Tak ada kes hari ni. Aku pun banyak habiskan masa dengan mundar mandir sekeliling jabatan. Tak tahu apa nak buat. Dari tengok TV, baca paper dan jalan-jalan. Bosan sangat kerja hari ni.
Petang ni aku dah janji dengan Eddy, Maulana dan Sugeng untuk berbuka sama. Aku saja nak belanja diaorang sebab mereka nak balik ke Indonesia esok. Kontrak kerja diorang dah tamat. Diaorang ni macam adik-adik aku selama ni. Dalam diam dah 3 tahun aku kenal diaorang. Rindu aku kalau diaorang dah tak ada. Ramai budak-budak Indon yang kerja kat sini, yang rajin-rajin dah balik dan tak datang terus untuk sambung kerja. Tapi Eddy dan Sugeng mungkin akan sambung semula untuk kerja. Maulana aje yang belum pasti lagi.
Aku berbuka hari ni kat Rimba Klasik Bangi. Kebetulan pulak Rosni dan isterinya Zira nak datang rumah aku berbuka. Aku ajak dia makan sekali, join kami. Hari ni aku pesan halakat, malas nak makan buffe. Aku pesan ikan (apa entah namanya) masak stim, ikan siakap masak tiga rasa, ayam goreng kunyit, tomyam campur dan kailan ikan masin. Seronok makan ramai-ramai. Semuanya habis licin. Lepas makan kami order sate. Aku tak larat nak masuk dah. Kenyang sangat. Kami lepak-lepak sambil berbual. Lepas isyak kami bergerak balik.
Aku hantar budak-budak tu balik rumah diaorang dulu. Kemudian aku, Rosni dan Zira ke Jusco sekejap. Hajatnya nak cari lampu lap-lip, saja nak hias rumah. Dapatlah cari juga. Aku singgah ke kedai Lovely Lace (kedai ni jual barang-barang untuk English Style). Aku beli fragrant oil untuk wangikan rumah aku. Dah lama nak beli tapi tak berkesempatan. Lepas ni wangilah rumah aku jawabnya.

Aku ajak Rosni dan Zira lepak-lepak rumah aku sebelum diaorang pulang. Penat juga hari ni. Bukan penat apa, lepas makan perut kenyang. Maknanya aku nak tido dah sekarang. See u than.

0 orang telah bersuara: