CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, July 24, 2009

iskandar journal

Tadi dalam jam 1.30am baru aku bangun. Seharian penat bekerja. Hari ni aku terpaksa layan lawatan dari pihak polis. Seramai lebih kurang 60 orang yang hadir. Biasanya group-group sebelum ni tak banyak bertanya. Tapi kali ni lain gila, banyak tanya. Bagi aku baguslah depa dok banyak tanya. Kalau dok diam aje, risau pulak aku nanti.

Aku jadi penat hari ni sebab terpaksa banyak cakap. Big boss aku tak ada orang lain dia nak cari. Aku juga. Mentang-mentanglah aku banyak cakap. Terpaksalah aku memberi keterangan setiap prosedur yang berlaku masa sessi lawatan. Dan bayak prosedur pengurusan aku terpaksa jawab. Penat bagi aku tapi berpuas hati dengan setiap soalan yang diaorang tanya. Ada tindak balaslah kiranya, bukan komunikasi satu hala aje.

Hari ni aku jumpa Sumar. Secara kebetulan. Dah lama aku tak jumpa dia. Lama juga dia dok lepak ngan aku. Sejak kali terakhir jumpa dengan dia, dia masih macam dulu. Malu-malu time jumpa aku. Dia pun banyak story nak cerita. Aku layan aje. Sempat dia usap rambut aku. Aikkk...apa kes? Kemudian perbualan kami terbehenti sebab member-member aku datang. Tak puas rasanya berbual dengan dia. Mungkin di lain masa dapat jumpa dia lagi. Bila? Aku tak tahu.


Petang tadi aku kena cover member aku oncall. Dahlah plan asalnya lepas kerja, nak makan ngan awek aku. Terpaksalah dia tunggu. Dalam 6pm lebih baru selesai kerja aku. Aku ambik awek aku, kami pergi makan. Mulanya nak makan stik. Dah masing-masing kenyang, kami pergi Sungai Ramal Dalam kat area Kajang untuk makan sate. Kat sana ada satu kedai sate yang sedap. Kalau lambat, jawabnya habis nanti. Kalau korang kata Sate Kajang, mungkin bukan. Bagi aku yang dah biasa makan Sate kajang rasa dia dah tak best macam dulu.

Disebabkan aku penat, jadi aku tak banyak cakap sangat. Awek aku pulak banyak cakap. Aku dengar ajelah. Masa nilah dia boleh banyak cakap, dan aku boleh jadi pendengar yang baik. Kalau tak aku banyak komen setiap isu dia. Tu yang selalu gaduh. Kali ni aku bagi dia bercakap. Cakap ajelah, selagi dia nak bercakap, padahal kadang-kadang fikiran aku melayang juga. Jadi blur, ialah penat sangat.

Aku sampai rumah dalam jam 8pm. Baring-baring terlelap, letih sangat. Sakit juga badan ni. Kalau kena urut sedap juga. Letihlah bangun ni pun tak selesa sangat. Tido tadi tersalah leher. Sakit leher aku. Tapi aku buka PC chat ngan member-member. Korang kalau nak chat ngan aku, online aje YM nanti insyallah aku ada kat sana. Ada cerita tentang Aku Seorang Lelaki lagi malam ni. Korang pi blog baru aku nanti.

0 orang telah bersuara: