CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, January 29, 2009

iskandar journal

Malam ni aku kepenatan. Jadi baik aku layan tido dulu. Banyak kerja aku kena buat tadi. Tension gila. Dan petang tadi ada pulak orang dari kementerian datang untuk berbincang pasal pengubahan borang. Input depa beri bercelaru dan tak lengkap. Apa yang diaorang beri lebih kepada memudahkan (padahal menyusahkan) pengiraan statistik dan tidak kepada praktikalnya borang itu untuk digunakan. Kalau terima borang tu bermakna bertambah peninglah kepala ni nak membuat kerja.
Kementerian ni kadang-kadang lebih suka bermain statistik dari melihat dasar yang lebih penting. Kadang-kadang tak logik akal dia buat banyak-banyak borang. Siapa yang susah, kami ni jugalah yang pening kepala. Apa yang diaorang tahu setiap bulan atau hujung tahun statistik dah siap. Padahal sistem IT dah canggih, tapi kerajaan kita masih bermentaliti lama. Kalau nak buat statistik baik guna IT kan mudah, kerja pun tak banyak. Kenapa perlu double work? Kata kerajaan paperless. Aku nak cadangkan penggunaan sistem IT lepas ni. Depa tak mau dengar lantak depa lah. Aku guna cara aku.
Sebelum aku habiskan ayat malam ni aku nak story satu perkara. Malam tadi masa aku makan, aku terima satu panggilan yang tak disangka lagi (banyak pulak minggu ni panggilan misteri dan tak disangka). Adik member aku yang aku cerita semalam ajak aku keluar lunch ahad ni. Dia nak keluar 'date' dengan aku. Biar bebenor? Aku sendiri tak percaya dengan apa yang aku dengar. Takkan ayat-ayat berbaur mengoda aku semalam dia dah terperangkap. Kadang-kadang aku rasa baik aku tutup mulut dari bercakap. Sebab kalau aku keluarkan ayat mengoda aku aje, adalah jantan ikut balik. Tapi sayanglah, timing tak kena. Aku kan oncall minggu ni. Kalau ada masa tak apalah, tapi selalunya mana ada masa. Aku dah biasa kalau tak keluar luncah. Tapi yang aku tangkap syahdu tu dia nak booking makan kat hotel. Hahaha...tak sangka aku tahap macam tu sekali. Aku ni bab kedai mamak ok lah, hotel-hotel ni kureng sikitlah. Aku terpaksa tolak dengan cara baik. Tak ada rezekilah. Tapi dia janji nak ajak aku makan satu hari nanti, berdua di tempat romantik. Hahaha...jiwang gila mamat ni. Tapi kalau face to face dia ajak aku tadi aku rasa, aku akan terima terus. Sebab dia cakap dalam phone, jadi lain kali ajelah jawabnya.

5 orang telah bersuara:

lillies said...

tumpang tanya bro...ade kenal sesape x kat kementrian pelajaran??kalau ada nak mintak tolongla..ade masalah cikit...betul2 perlukan pertolongan ni..kalau bole ek...

Tuan Iskandar said...

Sorylah beb...
Kat Kementerian Pelajaran aku tak ada geng lah. Kalau cikgu biasa yg mengajar kat sekolah tu adalah.

Anonymous said...

abg is, update2!! hahahaha. post laaaa hari2 klu bole. erk... heeeee

Unknown said...

bro... update n upload skali ...
hehe...

lillies said...

huhuhu....ingt nk mntak tlg...