CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, June 04, 2009

iskandar journal

Hari ni banyak kes. Selamat semuanya selesai sebelum jam 3pm. Dari pagi kerja tak berhenti. Penat jangan cakaplah. Rasa macam nak bercuti lagi rasanya. Selamat student yang cute tu ada, hilang rasa bosan. Tengahari tadi dia makan sebelah aku. Aku ambil kesempatan untuk renung muka dia secara dekat. Geram aku dibuatnya. Comel gila.
Petangnya aku ada latihan untuk perhimpunan bulanan jabatan. Mulanya aku malas nak pi sebab penat dah kaki ni nak jalan. Masa aku dah sampai kat auditorium semuanya orang dah bersedia. Aku aje datang lambat. Ada separuh multimedia jabatan lain yang tolong buat, aku buat yang separuhnya lagi. Apa yang aku nak katakan semuanya yang diaorang buat kelam kabut. Semuanya tak ikut protokol. Nampak sangat kerja sambil lewa. Aku ingatkan bila dah bahagian aku siap dan digabungkan dengan bahagian yang separuh lagi ianya akan jadi power. Ni tidak, last-last disebabkan aku tak puas hati dan banyak komen yang diterima dari bebudak lain, aku ambil kesimpulan untuk olah semula semuanya.
Memakan masa 2 jam juga nak betulkan semuanya sekali. Secepat mungkin aku buat untuk elakkan masa aku habis sia-sia. Aku kalau ikutkan hati, mampus diaoranglah nak buat apa pun. Tapi disebabkan nama jabatan aku ada sekali untuk menganjur perhimpunan ni, rasanya tak sanggup terima kutukan dari hadirin esok. Rasa malu pulak nanti. Sebab sebelum ni orang akan tertunggu-tunggu hasil dari persembahan multimedia dari jabatan kami. Memang menjanjikan perbezaan dari jabatan lain. Aku juga kena buat semua benda tu ke? Alamak...
Selesai jam 7pm lebih, aku terus turun ke jabatan aku sebab ada kes. Malam ni rasanya cukup penat. Rasa tak sanggup nak bergerak banyak. Esok nak kena bangun awal. Mintak-mintaklah pagi-pagi buta tak ada kes. Bolehlah aku tido dengan nyenyaknya.
Sebelum aku nak berhenti menaip aku nak cerita gosip sikit. Malam tadi lebih kurang jam 8pm aku berbual dengan sorang budak Indon ni. Namanya Agus. Dah lama aku nak cari kesempatan berbual dengannya. Budaknya kurus tinggi berusia lingkungan belasan tahun. Comel juga. Sambil hisap rokok kami berbual. Banyak benda aku dapat tahu tentangnya. Selama ni kami cuma berjumpa, tak pernah berbual panjang pun. Kali ni kesempatan aku lah nak korek cerita tentang dirinya. Apa-apa perkembangan mungkin menyusul dilain masa.
Ok aku nak ngorok dulu. Esok kena bangun awal. Tak ada masa aku nak lepaskan peluang untuk tidur dengan nyenyak malam ni. Kalau ada kes, mati aku jawabnya nak berjaga. Esok ada hari besar untuk aku. Ok blah dulu.

0 orang telah bersuara: