CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, January 27, 2009

iskandar journal

Berapa jam lagi aku akan hidden kan semula blog aku ni. Jadi kepada member-member yang tak join tu aku minta maaf banyak-banyak. Aku buka blog ni pun atas dasar perkongsian bersama dan atas desakan korang yang rindukan blog ni. Apa-apa pun ada ruang lagi kalau korang nak join blog ni. Hantar aje permohonan email kat aku, insyallah kalau ada kekosongan lagi aku akan add korang secepat mungkin. Atas dasar siapa cepat dia dapatlah tempat.
Atas permintaan korang supaya aku buka blog ni kepada umum lagi, aku akan pertimbangkan. Tapi aku tak janji bila aku nak buka seperti sekarang ni. Aku malas nak menjawab persoalan-persoalan negatif dari masyarakat. Korang pun tahu, masyarakat kita masih belum terbuka secara keseluruhannya. Tiada bimbingan dan dorongan yang positif yang mereka hulurkan kepada kita. Kutukan dan hinaan aje yang kita dapat. Jadi aku ambil jalan selamat untuk malas melayan karenah mereka. Kalau dilayan sakit jiwa buat apa, baik aku buat benda lain. Betul tak?
Semalam dari jam 9am sehingga pukul 2am aku tak dapat tido. Hajatnya semalam jam 3pm sampai rumah nak tido sekejap. Tak sampai 25 minit baru nak rehat, ada kes lagi. Jam 4pm aku bergegas semula ke tempat kerja. Malamnya jam 830pm aku berlari ke Cheras, rumah member aku. Baru nak keluar makan, ada call lagi dari tempat kerja kata ada kes. Tak senang betul nak makan. Member aku ni pulak banyak benda yang nak diceritakan. Layan ajelah bersembang dalam sejam. Baru aku pergi semula ke tempat kerja sampai jam 2am. Balik semalam ingat nak update blog, tapi nak buka mata pun dah tak larat.
Malam tadi tido aku tak lena. Badan dah penat sangat, seringkali aku terjaga. Sakit sendi-sendi dibuatnya. Mengalahkan orang kerja buruh. Inilah kerja aku. Dan aku masih merungut walaupun 3 tahun lebih aku melaluinya. Biasalah, adat manusia. Sebenarnya aku bersyukur dengan rezeki yang dikurnikannya. Konsep yang senang dipakai adalah, buat kerja ada rezeki. Kalau duduk saja, tak adanya rezeki nak datang bergolek.
Hari ni aku pi kerja dari jam 10am. Angin aku hari ni sebab pegawai yang aku pernah sound dulu buat hal lagi. Kami 3 orang boikot terus dia petang tadi. Bayangkanlah kes yang boleh selesai satu atau dua jam, paling hancing pun tiga jam lah, dia ganjak sampai 7 jam. Tak ke bangang namanya. Ingat kitaorang ni nak berkampung ke kat ofis tu? Aku ni pulak bila dah masuk jam 3pm terus aku nak marah-marah. Lapar gila time tu. Selamatlah bini member aku datang belikan nasi ayam. Lagi dua jam sebelum kami balik jam 5pm tu selamatlah dia tak kena maki dengan aku. Korang fahamlah, bila aku lapar maknanya akan ada orang yang aku akan marah. Tapi budak-budak aku dah naik bengang dengan dia. Ada satu kes lagi kitaorang boikot nak buat esok pagi. Tak ada maknanya nak layan dia. Maunya aku balik jam 7pm kalau tak.
Nak balik jam 5pm member aku tahan pulak ajak bersembang pasal kereta. Jantan bila bersembang bab kereta, paham-paham ajelah (biar pun aku bebal pasal kereta ni). Lepas tu aku balik rumah jam 7pm, aku terlelap sampai jam 8pm. Tadi baru tempat kerja aku call kata ada kes lagi. Kehidupan aku ni kekadang cukup membosankan, betul tak? Aku nak bercuti bulan 2 ni tak jadi, mungkin kena tangguh bulan 3 ni. Ramai yang hantar email anggap aku ni kaki clubbing, janganlah korang anggap aku ada masa nak ke clubbing. Bukan cara aku dan aku tak ada masa untuk manjakan diri aku. Kena cari masa sesuai dengan aku ni. Macam manalah kalau aku dah berdua nanti? Kesian pulak kat dia. Mintak-mintak dia faham dengan kehidupan aku ni. korang ajelah member-member aku yang dapat aku luahkan perasaan dan berkongsi kehidupan ni.
Oklah malas aku nak merapu. Baik kita jalankan tanggungjawab untuk negara dulu. Dan seperti yang aku kata, jam 12am ni aku akan hidden kan blog ni sekali lagi. Kepada yang tak nak daftar tu janganlah berharap sangat aku nak open blog ni selalu. Mungkin setahun sekali aje aku open, mungkin... Ok aku blah dulu. Chalooo bethe...
p/s: malam ni lepas jam 12am aku akan upload gambar yang baru aku dapat dari member aku semalam. Gambar apa? Tunggu...

0 orang telah bersuara: